ASYMETRICKÉ PLÁŠTĚ


V současném trendu asymetrických plášťů jsou pneumatiky konstruovány s označením montáže na stranu vnitřní a stranu vnější a nerozlišují se na levé a pravé. To, že na vozidle jedna strana vypadá jako by jela v "protisměru" je v pořádku. Takto jsou konstruovány všechny dezény s asymetrickým vzorkem, ať už jde o letní nebo zimní variantu - příkladů jsou desítky a všichni výrobci tento druh pneu vyrábí obdobným způsobem. Možná to na vozidle vypadá trochu nelogicky, ale je to skutečně v pořádku.


Zimní asymetrický běhoun spojuje nejlepší ovladatelnost vozidla s dobrou přilnavostí na mokrém povrchu a bezpečnými jízdními vlastnostmi na zasněžených silnicích. Tuhé rameno pneumatiky má vynikající vodící vlastnosti při jízdě v zatáčkách a snižuje tím opotřebení pneu, protože zvýšený tlak na běhoun při průjezdu zatáčkou kompenzuje plnější blok dezénu. Pásový dezén s asymetrickým žebrem připomínající letní pneumatiky zajišťuje kratší brzdnou dráhu na suché vozovce a zároveň snižuje hlučnost pneu na nejnižší možnou úroveň. Lepší ovladatelnost vozidla na zimní vozovce zajišťují šikmo postavené lamely na blocích vnitřní strany pneumatiky. Je to dobrý kompromis mezi jízdním komfortem, který chcete a funkčností, kterou potřebujete.